Det är märkligt att så fort jag säger 'jag har börjat träna' så tros det direkt att det är för att jag vill gå ner i vikt varpå jag får svar om att det behöver jag verkligen inte göra. Jag är absolut inte ute efter att gå ner i vikt utan faktiskt, tro det eller ej, gå upp i vikt. Jag vet mycket väl att jag väger mindre än vad jag göra till mina 173 cm och faktum är att jag har fruktansvärt svårt att gå upp så jag är i dagsläget väldigt glad att jag väger 55 kg och verkar stanna där utan att rasa till 50 kg som förut var min stadiga vikt. Min målvikt är 65 kg, men vägen dit är lång trots att det endast handlar om 10 kg.

Nu har hjärtat komponerat ihop ett bra styrketräningsschema åt mig som jag tränar måndagar, onsdagar och fredagar för att komma igång. Framöver så kommer vi bygga ut det med motion så man får in alla bitarna. Fördelen med att träna hemma som jag gör är att jag slipper någon extra kostnad iform av gymkort och kan träna när jag har tid över utan att för delen behöver åka hemifrån, dock har jag lite planer framöver att köpa klippkort till vattengympan här i orten intill och ha även det en gång i veckan.

Det positiva som träningen hittills gett mig är mer ork vilket jag tror kan beror på endorfinerna som produceras vis hård fysisk träning. Ett naturligt lyckopiller helt enkelt!



0 kommentarer: