Ibland undrar jag hur Nynäshamns kommun tänker egentligen... Dom verkar då inte tänka på denna kommun behöver en fungerande sjukvård samt barnomsorg. Nu har Jonathan gått 3 ggr hos en logoped, men pga att logopeden slutar så kommer han nu sättas på en väntelista. Visserligen så har vi fått hem en hel del övningar för T, K och F, men det skulle ändå vara skönt att få träffa en logoped regelbundet. Jag hoppas det inte dröjer alltför länge...

Inte nog med det så har nu Nynäshamns kommun inte längre någon jourmottagning kvällar och helger överhuvudtaget utan nu får man helt enkelt vända sig till Handens Närakut eller de större sjukhusen. Visserligen så är vi inte listade hos Legevisiten och jourmottagningen har jag inte mycket för sen dom nekade att göra ett RS prov på Saga när hon var riktigt dålig pga att det var en kostnadsfråga (läs mitt tidigare inlägg om det), men att överhuvudtaget stå utan läkarvård här ute för oss till stenåldern. Det är inte lika rätt till lika vård om det ska vara så här. Nynäshamns kommun håller på och faller samman.

En annan fråga som jag ställer mig frågande till också är hur det är möjligt att två grundskolor i Ösmo kan få stå helt utan kurator. Får det verkligen vara så? Är det inte krav på att det ska finnas?

0 kommentarer: