Helgen har bestått av fredagsmys, lördagsmys och söndagsmys.

Det har setts på hyrfilmer, dock var jag och Victor så pass trötta så vi gick och lade oss innan vi hade sett våran och nej det var inte så att den var tråkig utan vi har varit sjukt trötta och så har det varit hela helgen. Frisk luft har verkligen tärt på oss. Pojkarna har fått åka båt, fiska varav Ante fick sin allra första gädda någonsin och han blev överlycklig. Han tom vågade rensa den delvis, men det återkommande ordet var Blä! BLÄ! Blä! Blä! BLÄÄÄ!!!. Även Victor fick sig en gädda så nu ska vi prova kokt gädda med pepparrotssås någon dag. Jag for självklart inte med ut med båten. Det kändes lite väl vågat för min del.

Vi har även plockat mycket svamp såsom svart trumpetsvamp, höstkantareller, trattkantareller och kantareller så nu är hela hemmet fullt utav svamp som håller på att torkas samt så nu ser man svampar vart man än vänder sig tom när man sover. Mer svampar kommer det att bli då både jag och Victor tänker satsa stort på att promenera i skogen oavsett hur jag mår. Det kanske påskyndar förlossningen?

Veckan som följer är pojkarna hos sin pappa så nu får hen gärna titta ut annars blir det att ha barnvakt(er) redo veckan därefter alla tider på dygnet. Det skulle stilla en del oro inför vad som komma skall.

1 kommentarer:

Martina sa...

Vad mycket svamp ni plockar du och Linda och alla andra. Finns det något kvar nu verkligen? :-)

Förresten har du en award att hämta i min blogg :-)