Varken Ante eller jag är speciellt pigga idag så det får helt enkelt bli något enkelt till lunch, nämligen te, skorpor och smörgåsar.

Hans andningsbesvär och hostan verkar aldrig ge med sig och jag överdriver nog inte om jag säger att hans sjukfrånvaro är runt 50% sen höstterminen började. Positiva idag är att han inte ser lika dimmig ut i ögonen som han gjort tidigare i veckan. Trots detta sköter han sin läsläxa för denna vecka, dock kommer han efter med 'Veckans ord' och matteläxan nästa vecka. För egen del känner jag för tillfället inga värkar, men trycket neråt gör så man knappt kan gå...

Jag har funnit lite pysseltips på hur man förnyar gamla saker till unika saker och tänkte ta mig en vända här hemma och se om jag kanske kan påbörja ett projekt inom kort. Det kliar i mina pysselnerver!

2 kommentarer:

Madde sa...

Va fin kistan i vitt här ovanför var :) . Eller är det en kista? :)

Sandy sa...

Madde: Visst är den fin?! Jag älskar den. Det är en telåda. :)