Jag har varit rätt uppstressad med att veta att det skulle vara hembesök idag utav BVC. 'Kravet' att städa och fixa inför hembesöket har stressat upp mig till max, men trots det så kan jag inte påstå att jag röjde igenom mer än vanligt och det enda jag mer eller mindre skäms för är att allt inte är på 'sin' plats. Konstigt när det inte finns speciellt mycket förvaringsmöjligheter trots att det är en fyra...

Vilket fall som helst var det mitt allra första hembesök med BVC och då är det här ändå mitt fjärde barn, men jag antar att det är olika beroende på vilken kommun man bor i.

Hembesöket gick bra och jag kan nog lugnt stoltsera med att jag har grädde i tuttarna när det efter 6 dagar visat sig att tösen gått upp 230 gram och väger numera 3600 gram och huvudomfånget hade ökat med 0,5 cm och är numera 35,5 cm.

Idag var det beräknad förlossning, men istället så har jag en alldeles för sockersöt liten 19 dagar gammal tös hemma.

2 kommentarer:

Benita sa...

Hur fort brukar huvudet växa ocj med hur mycket?
Hinner man sticka en mössa till henne, tro?

Sandy sa...

@Benita: Det är väldigt individuellt, men en mössa i stl 38/40 bör hon nog kunna ha ett tag framöver. Vi ska åter till BVC 9/11. Jag kan meddela dig då hur stort hennes huvud har hunnit bli om du vill?