Imorse kände Victor att nu får det vara nog. Han har varit sjuk i 5 dagar och jag till och från i 4 veckor så vi bestämde oss för en dagstur till NärAkuten i Nynäs. Väl där berättade vi våra symtom dvs som influensa med hosta, feber, halsont, huvudvärk etc och vi fick träffa en undersköterska och läkare gemensamt. Undersköterskan tog tempen först på Victor och sen på mig och därefter ett SRT på oss.

Undersköterskan kom sedan tillbaka och berättade att Victors låg bra till men att mitt låg förhöjt och jag fick därefter lämna urinprov och kort därefter kom undersköterskan tillbaka och tog mitt blodtryck som låg på 120/85, vilket är högt för att vara mig då jag på sista tiden legat på runt 90/50, ett nytt kapillärprov togs samt han kollade saturationen. Både jag och Victor började bli orolig om det kanske var så att dom misstänkte havandeskapsförgiftning...

Efter inte en alltför lång tid kom läkare som vi fick berätta ang våra besvär och gjorde rutin med att trycka, lyssna, titta och känna samt berättade vad proverna visade. För min del konstaterades det bihåleinflammation och troligtvis är det därför som min SRT var förhöjd och jag ska nu ta 2 tabletter 1g Kåvepenin morgon och kväll, dvs 4 tabletter om dagen, i 10 dagar. Victor fick hostmedicin så nu kanske han äntligen börjar bli bättre och slipper sin eländiga hosta.

Den senaste tiden har bestått utav så mycket filmtittande nu att jag är nog rätt övertygad om att jag sett mer film än vad jag gjort under 1år.

0 kommentarer: