Igår kväll for jag och Victor till SÖS förlossning för misstanke av tidigt vattenavgång. Dom tyckte att efter mitt samtal att vi skulle komma in för en kontroll vilket inte gjorde varken mig eller Victor speciellt lugna. Jag pladdrade nervöst på hela vägen dit som förövrigt tar 30 min utan trafik. Victor verkade rätt lugn, men han kände sig värre inombords sa han. Väl framme gjordes kontroller och allt visade sig vara bra. Lite lågt blodtryck och början till feber hade jag bara. Något vatten verkade inte ha gått då nya bindan jag satte på inte var blöt och heller inte monsterbindan dom gav mig, men dom dubbelkollade med en gynundersökning och där konstaterades att fosterhinnorna är intakta. Det verkar helt enkelt vara så att hen trycker på urinblåsan rätt kraftigt. Vi kunde därefter fara hem i lugn och ro för att sova, men självfallet vaknade jag relativt tidigt nu på morgonen så medan Victor sover vidare så tänker jag försöka mig på att läsa min andra bok trots min hemska huvudvärk.

1 kommentarer:

Petra sa...

Oj vad jag kände igen den där känslan när man får "order" om att åka in... jag betedde mig precis som du - fast när jag kom in i v.31+5 så var det vattenavgång... och dagen efter kom William akut ;-) det gick ju det också - även om det var lite tidigt!

Kram på dig och hoppas du får gå lite längre - utan besök på sjukhuset!

Kram