Ärtans etta med kokvrå vecka 33.

Idag var det ett nytt besök på Södra BB med föräldragruppen.

Denna gång kändes det mer avslappnat än förra gången då man fick göra andningsövningar. Denna gång tog barnmorskan upp om olika smärtlindringar samt man fick om man ville prova lustgas. Jag avstod. Victor också. Jag provade lustgas under Antes förlossning och jag fick panik av masken så jag vet att det inte är något för mig. Jag provade inte igen varken under Mathis eller Jonis förlossning.

Jag tänker försöka hålla mig till varmt bad och ev. akupunktur om jag hinner vid förlossningen. TENS lät dock intressant och jag börjar undra om man kanske inte skulle passa på att hyra en redan nu och prova vilket barnmorskan rekommenderade. Under Antes förlossning använde jag mig endast av varmt bad samt provade lustgasen och dom förberedde EDA, men den behövdes inte. Under Mathis förlossning använde jag mig endast av HOT PACK och Jonis förlossning ingenting.

Vi pratade också en hel del om komplikationer samt fick se akutrummet där dom tar bebisen till om något händer. När träffen som inkluderade med frukost med föräldragruppen tog slut bokade barnmorskan in mig på ett läkarbesök hos läkaren så jag ska åter dit om 2 dagar för att förlänga min sjukskrivning.

Idag är det förresten 50 dagar kvar till beräknad förlossning.

1 kommentarer:

Alexandra sa...

Hej, spännade att det närmar sig. Jag provade tens till Leo och tyckte det fungerade bra i början så helt klart värt att prova!