En liten bit kvar utav helvetestrappan upp till SÖS...

Så var det åter dags för ett MVC på Södra BB och självfallet skulle fogarna ha en dålig dag bara för att man skulle vara tvungen att ta sig någonstans. Victor mötte upp mig på Stockholm Södra och sen var det bara att halta mot Södersjukhuset.

Då vi ändå var där så passade jag på att boka in en tid för Ante på Sachsska Barnmottagning. Det visade sig att dom hade missat att sända en kallelse till oss ang återbesöket som skulle varit för 1 år sedan. Vi ska dit på fredag med morgonurin för att se om han fortfarande har äggvita i urinen samt så ska han vägas, mätas och få lämna blodprov. Det sistnämnda fasar jag för, men jag har redan börjat förbereda honom så gott det går och 'tror' det går bra.

Därefter var det bara att fara upp 2 våningar till MVC där vi fick träffa våran bm. Vi pratade bla en del om foglossningen, jag fick moderskapsintyg att sända in till Försäkringskassan, vi lyssnade på hjärtljuden som låg mellan 140-150 och hon kollade även mitt BT som låg på 100/55, dvs lågt som vanligt. Då jag slarvat med järntabletterna en tid så försökte bm övertala mig nu att börja sköta dom igen och jag har nog inget annat val än att lyssna på henne, men 1x2 Niferex 100mg och 20ml Blutsaft om dagen gör verkligen så min mage inte är sig lik. Nästa MVC besök sker först 5/7, dvs en evighet tills dess.

0 kommentarer: