Pojkarna i Ösmo GIF tält på Ösmomarknaden.

Idag och imorgon är det Ösmomarknaden här i byn och självklart, trots foglossningen, så gick vi ner det. Vädret var dock inte på sin bästa sida, men efter att ha blivit dyngsura precis utanför porten så var det bara att sätta på sig regnkläder samt ta med sig paraplyet. Självklart började solen skina och visa sitt rätta ja relativt snabbt därefter, men utan förvarning så började det åter ösregna. Kanske inte det ultimataste marknadsvädret, men för en gravid med foglossning och tre barn så var det faktiskt rätt skönt. De flesta människorna trängdes under tak för att inte bli blöta, medan en annan kunde gå i lugn och ro och titta på alla stånden.

Det blev självklart en del shoppande. Ante fyndade 1 par fotbollsstrumpor från Ösmo GIF, en T-shirt från Ösmo GIF, en Bakogan boll, Pokémon kort, Ben 10 klubba med pulver och Pokémon tuggummi. Mathis fyndade 1 par fotbollsstrumpor från Ösmo GIF, en T-shirt från Ösmo GIF, en laserpistol och en Ben 10 klubba med pulver. Jonis fyndade en veteranbil. Själv fyndade jag 7 par strumpor varav ena var 'Världens bästa mamma' som Ante tyckte jag skulle och 5 par kalsonger till Victor samt inne på Priskrossaren shoppade jag en vattenkanna i zink, 2 amplar, en vit liten vattenkanna. Sjukaste av allt var att jag gick ifrån varorna utan att packa ner dom i en påse och ta med mig dom. Det har aldrig hänt mig tidigare. Snacka om att jag var förvirrad. Självklart köpte vi ett gäng brända mandlar också. Det om något är ett måste på en marknad.

Nu i efterhand får jag självklart lida desto mer pga foglossningen, men jag känner att det får vara värt det. Det blir att ta det någorlunda lugnt resten av kvällen med pojkarna.

0 kommentarer: