Jobb. Jobb. Jobb. Stress. Stress. Stress.

I fredags när jag skulle hämta barnen hos den underbara familj som kunde hämta pojkarna från fritids och förskolan, så blev jag bjuden på världens lyxmiddag och några glas vin. Det var härligt att kunna sitta i godan ron och små prata och samtidigt hade barnen fredagsmys.

Lördagen vaknade jag 1 timme senare än vad det var tänkt, men jag hann med allt och det var bara att kila iväg och lämna barnen hos Victor, Oscar och deras mamma samt Elin som också var där. Senare på dagen kom även Simon, Elins pojkvän, och agerade barnvakt. När jag for dit sen på kvällen efter arbetet så var jag sjukt trött. Det kändes som jag skulle somna stående. Jag blev bjuden på en jätte god middag kycklingfilé, sallad och stuvning på lök och morötter. Jag fick en matlåda med det till idag, men tyvärr glömde jag bort den i kylskåpet, så det får bli min lunch imorgon under ingen stress.

Victor följde med mig och barnen hem och det var nog tur det för Mathis hade somnat på vägen och vi kände även att det nog var enklast att han sov över hos oss då jag skulle börja ännu tidigare idag.

Idag lämnade jag barnen med Victor, men snart därefter hämtade hans mamma upp honom och barnen och for hem till dom. Direkt efter arbetet for jag till dom och hämtade pojkarna så dom kunde fara iväg och arbeta. När vi nästan hade kommit hem kom jag på att Victor hade min hemnyckel så det var bara för mig att ringa honom och höra vart den låg någonstanns. Med andra ord var det bara att fara tillbaka samma väg jag nyss hade åkt, men det gjorde inte så mycket då vi ändå skulle till affären och inhandla lite som jag missat.

Idag fick jag även provköra nya motorvägen både till och från jobbet! Det kändes som man var uppe i Norrland. Jag lovar er att man spar tid och tid är verkligen en bristvara. Allt för att få mer tid är guld värt.


En riktigt intensiv helg för alla inblandade! Vem somnar först?

2 kommentarer:

Therese sa...

Kram! Snart får du det lite lugnt.. :)

Hellyh sa...

Det måste vara otroligt skönt att ha så många runtomkring dej som ställer upp!