På förmiddagen vankades det Jonathans andra logopedbesök (och tydligen det sista då hon slutar och vi då kommer åter hamna på väntelistan, dock förhandlade jag till mig ytterliggare ett besök om två veckor). Denna gång fick han gå in själv med logopeden och allt gick bara bra. Första gången fick han övningar för K och T och denna gång F och T. Vi fick även med oss material hem för att fortsätta med övningarna. Jonathan är jätte duktig och numera stolt över att han kan säga T. Varje kväll lägger vi pussel som han lärt sig.

På eftermiddagen så vankades det 10 månaders kontroll för Saga. En sen sådan då hon om lite mer än en vecka är 11 månader. Hon visade sig vilket fall som helst öka på bra i vikt och längd och kan numera stoltsera med att hon är 73,5 cm lång, väger 9710 gram och huvudet är 45,5 cm. Jag har varit orolig över hennes vikt då BVC sköterskan bla låtit anklagande för att att jag fortfarande ammar, dvs enligt henne inte ger den ordentliga och tillräckliga näringen för att Saga ska växa, och vi har dessutom haft problem att få henne att gå över till annan föda då det är bröstmjölken hon föredrar dock har vi funnit några små favoriter och det går sakta framåt. Ang amningen så är jag övertygad om att Saga fått det hon behövt för annars skulle hon inte vara så pass stor som hon faktiskt är och dessutom följer hon sin kurva utmärkt.

Läkaren gav Saga en stor OK stämpel i rumpan. Hon klarade allting han testade henne med och han sa att hon med största säkerhet kommer att börja gå vilken dag som helst och det är jag också övertygad om då hon står minutrar rakt upp och ner utan att ramla samt går längst möbler. Dessutom så har hon sedan hon var 6 månader gått med stöd. Numera har vi en lära gå bil här hemma som hon mer eller mindre springer fram i. Ang maten så är han övertygad om att det kommer släppa snart och det är jag också.

Dagen till ära så fick jag kvalitétstid med båda mina små. Underbart!

Lillasyster & storebror. Mina små hjärtan.
Saga är fascinerad över att Jonathan låter när han leker.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Har surfat runt lite och måste bara säga att : vilka underbart vackra barn du har!!!! kram Malin