Imorse var det dags för min datortomografi utav njurarna på BildDiagnostiskt Centrum på SÖS pga njurstenen jag drabbades utav i april. Victor följde med och tog hand om Saga medan jag blev röntgad samt gjorde mig sällskap i samband med väntan på röntgensvaren.

Jag fick träffa en läkare relativt snabbt, men tyvärr hade inte röntgensvaren kommit och pga att jag reagerade på 'knackningarna' som gjordes mot höger njure vid undersökningen samt berättade att jag känner mig öm, som att jag har fått ett njurslag, ansåg han att vi skulle invänta röntgensvaret ifall nu njuren hade blivit inflammerad.

Det blev en lång, lång väntan, men svaret var gott; inga stenar syntes och inte heller någon inflammation. Fortsätter jag ha denna smärta om ett par veckor så blev jag beordrad att uppsöka NynäsAkuten.

0 kommentarer: