Flyttlass efter flyttlass har gått, men allt är nu klart. Som en skänk från ovan så fick jag tillfället att leja bort flyttstädningen för det är då inte det lättaste att hinna med allt när man utöver flytten även hade Prima besök, tandläkarbesök, återbesök på Sachsska barnmottagning och logopedbesök. Självklart skulle allt vara under en och samma vecka!

Det är helt underbart område vi har hamnat i jämfört med det bostadsområdet vi bodde i innan. Visst finns det säkert sina fel och brister här också, men inte på samma nivå. Här vågar man släppa ut barnen utan att oroa sig. Det är fin natur samt vi har redan fått lite kontakt med några grannar och barnen har redan fått nya vänner. Min f.d hyresvärd frågade vid slutbesiktningen vad som varit negativt respektive positivt med att bo på Musköten och jag svarade att det positiva har varit lägenheten, tillgängligheten och närheten till allt och det negativa att det tyvärr har blivit ett ghetto och påminner väldigt mycket om tex Botkyrka. Det är alldeles för mycket alkoholister, narkomaner och psykiskt sjuka i området. Inte alls barnvänligt tyvärr.

Slutbesiktningen gick bra trots en del brister på lägenheten, men de fanns tyvärr där redan när jag flyttade in i augusti 2009 och som jag dessutom felanmälde direkt tex skyddskåpa till antennuttaget, rostig spis, intryckt bakstycke i en garderob, saknad av en kåpa till en badrumslampa, bubblor på varenda våd i alla rummen som deras anlitade målare tapetserade när jag flyttade in etc. Servicen är inte riktigt som den ska där. Det är bara att se tex ang köksfläkten och säkerhetsdörren som installerades först när jag hade sagt upp lägenheten trots att det tom var 1 år sedan jag beställde åtminstone köksfläkten. Vi gjorde små saker för att höja upp standaren i boendet genom att tapetsera om och måla samt sätta upp panel i köket och det hade lagts ner mer tid och framförallt pengar om det hade visat sig att vi skulle bo kvar där, men nu fick vi den här möjligheten att få ett hyresradhus istället som vi kan lägga ner ännu mer hjärta och själ på trots att det är hyresrätt. Servicen här i Vika är dock annorlunda vilket jag fick erfara redan igår när dom var tvungna att rensa rören. Dom var trevliga och pratglada samt snabba med att rätta till problemet.

Det här kommer att bli helt underbart bra. Vi gjorde rätt i som flyttade hit. Det må vara dyrare än lägenheten, men området och det lugn som finns här ute är värt det. Läget är helt perfekt måste jag säga.

1 kommentarer:

Iina sa...

Tråkigt att ni inte fick sakerna åtgärdade :/ De har fixat allt det där nu och lite till.
Hoppas att ni kommer att trivas i Vika.