Nu har hallen fått sig en sväng till med spackel. Förhoppningsvis kan vi måla idag om alla bubblorna har lagt sig. Om det nu inte lagt sig så kommer det i så fall få bli tapeter även den biten.

Första delen i hallen är det tänkt att vi ska måla i vitpepparfärg och resten av hallen kommer att vara samma tapet som i vardagsrummet. Idag ska jag räkna ihop hur många våder det är i hallen så vi kan dra iväg en beställning innan kl 15 för att kunna hämta ut dom imorgon på Nordsjö. Med andra ord, så enligt våran planering så kommer tak, foder, lister och väggar målas idag och imorgon kommer det att tapetseras. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss igår då målningen inte blev gjord och mer spackel behövdes inhandlas, men nu har vi äntligen värme i huset tack vare grannen Sibba. Tusen tack!

Det börjar bli riktigt hemtrevligt där i Vika nu med gardiner, orkidéer etc. Det jag saknar mest är nog soffan, men jag funderar på om jag kanske kan få med mig den idag på något sätt. Den måste ända plockas isär oavsett så med lite trixande lyckas jag nog med detta.

Jag glömde igår helt bort att jag hade bilen utanför dörren igår kväll och kom på det vid kl 21 så jag valde att packa ut ca 10 meter än att fara igenom hela området och störa alla grannarna, men självklart störde jag en granne som gömde sig bakom gardinen och gormade åt mig när jag gick förbi... Det känns ju väldigt roligt att redan nu skapa osämja. Jag avskyr i vanliga fall att fara in på gården överhuvudtaget, men nu i och med flytten så är det ett måste. Självklart var det fel att jag inte körde tillbaka den direkt när vi hade packat ur den.

2 kommentarer:

Martina sa...

Kanske kan du ringa på hos grannen idag och be om ursäkt och förklara just det att du glömde bilen men inte ville att den skulle stå i vägen hela natten och försökt ta den snabbaste vägen ut.

Förhoppningsvis har grannen förståelse för det och så slipper du ha dåligt samvete så fort du ser den där grannen igen....

Sandy sa...

Martina: Tyvärr är jag för feg för det...