Saga 6 månader 7/4-11 provsmakar lite gröt.

Äntligen har man blivit tagen på allvar. Vid 6 månaders kontrollen så beslutade barnläkaren för att skriva ut flytande ventolin till Saga som är luftrörsvidgande efter att ha förklarat för honom, precis som jag försökt förklara för tidigare läkare samt barnmorskan på BVC, att vid varje infektion så blir hennes luftrör påverkade och att jag misstänker infektionsastma/ förkyldningsastma/ barnastma och allt vad det kan tänkas gå under för namn. Nu skrev han även ut så jag fick fler än ett uttag vilket känns betryggande, dock vet jag inte om hon svarar på den behandlingen nästa gång hon får besvär för vad jag minns så hjälpte det inte Jonathan utan det var nebunetten med pulmicort och airomir som gjorde susen och även han har haft besvär sen han föddes, men dom verkar för tillfället vara bortblåsta och har man tur så växer det bort, dock ropar jag inte hej än för Antons besvär kom tillbaka värre än någonsin när jag trodde dom hade försvunnit för gott.

Just nu är Saga välmående och visar inga tendenser på att vara påverkad i andningen vilket känns väldigt skönt speciellt då hon nyligen hade RS viruset som ställde till det en hel del.

6 månaders kontrollen gick galant och hon fick en OK stämpel. Hon är numera 67 cm lång och väger 8160 gram med ett huvudomfång på 43 cm. Hon växer så det knakar om man säger så. Nu kommer det troligen stanna av lite i och med att jag försöker att byta ut ett amningsmål till banan/ gröt/ puré, dock har hon inte riktigt förstått tjusningen med detta utan mer åker ut än in. Igår åt hon dock nästan en halv banan så hon börjar lära sig lite smått. Det går framåt!

2 kommentarer:

Martina sa...

Vilka härligt stora ögon hon har!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Vilken liten sötnos:)!