Aspelund sängstomme 170x200cm á 995:- från IKEA.

Det har visat sig att våran nuvarande sängstomme har gått sönder mer och mer. Vi fick den begagnat utav Elin, en furustomme som jag målade vit, och då var redan mitt balken sönder, men nu har båda gavlarna spruckit så jag och Victor har nu kommit till slutsatsen att vi helt enkelt måste inhandla en ny sängstomme i och med flytten.

Elin berättade att det finns två nattduksbok som tillhör furu sängstommen och undrade om vi är intresserade utav dom och det är vi självklart. Jag ser framemot att måla dom vita och jag tror dom kommer passa till nya sängstommen också.

Det visa sig att till den nya sängstommen så måste vi inhandla 2 st resårmadrasser då den nuvarande är 180 cm bred och den nya 160 cm (hur ska detta gå när vi samsover att förlora 20 cm plats?), så igår kväll satt jag och Victor och tittade i IKEA katalogen och konstaterade att det är en hel vetenskap bara det. Vi hade ingen aning att man utifrån sin vikt och längd räknade ut vilken sorts madrass man ska ha. Vilket fall som helst så kom vi fram till att han behöver en fast (=dyrt!) och jag en mjuk (=billigt!). Sängstommen är verkligen billig jämfört med madrasserna måste jag säga...

Ev. kan det bli aktuellt senare att inhandla 2 st sänglådor (á 449:-) också som är i samma serie. Jag tror att det skulle passa perfekt att ha extra kuddar, täcken etc i dom.

1 kommentarer:

Elin sa...

Vad jobbigt att ni måste lägga pengar på att köpa nytt men samtidigt så är det riktigt roligt med tanke på att ni flyttar, att inreda är ju en talang hos dig!!!