Imorse bar det av till Södra BB för att åter träffa läkaren ang min fortsatta sjukskrivning samt ang förvärkarna jag har. Blir det aktuellt att bebisen kommer innan vecka 37 så ska jag vända mig till de större förlossningarna SÖS eller KI i Huddinge, dock räknar jag starkt med att bebisen får invänta tills efter v.37+0 att anlända då Södra BB inte tar emot en tidigare och det är där jag vill föda denna gång.

Idag gick jag in i vecka 34 (33+0) så minst 4 veckor till får hen se till att stanna. Läkaren sa att det är väl ingen risk att jag skulle föda tidigare, men då fick jag påminna henne om att pojkarna har kommit tidigare och tidigare och senaste förlossningen skedde i v. 37+5 så risken finns att hen behagar sig att komma tidigare också.

Jag blev fortsatt sjukskriven till 8 oktober och är beräknad 26 oktober. Vi får se om hen har fötts innan den går ut eller hur det nu blir. Oavsett vad så ska jag i alla fall på UnderBARA BARN som är då med min fribiljett som jag fick i min Goodiebag från Barnbutiken.

0 kommentarer: