Nu på förmiddagen var jag på min andra akupunktur behandling hos sjukgymnasten Anna. Denna gång fick jag två till nålar, en i vardera knä också. Hon frågade hur jag hade mått efter första behandlingen och jag sa som det var att jag hade blivit både trött och fått huvudvärk, men att huvudvärken troligen berodde på att jag hade druckit dåligt vilket hon också trodde, då det var väldigt varmt i måndags. Tröttheten visade sig bara vara normalt. Jag är ju gravid.

Hon ville även att jag skulle uppskatta min smärta innan dagens behandling och jag sa att den låg runt en sexa, vanligtvis ligger den mellan nio-tio. Efter behandlingen låg den på tre, men då satt jag ner fortfarande. Nu hemma ligger den runt en sexa-sjua igen.

Nästa behandling blir på tisdag och jag ä helt övertygad om att detta lindrar, för nu har jag inte legat uppe på nio-tio på några få dagar förutom igår då det låg på åtta, men så kanske det är för att jag tagit det lugnt och inom hemmets fyra väggar så kan jag själv bestämma vad som ska göras, när det ska göras och kan vila när jag själv vill?

Imorgon ska jag på läkarbesök på Södra BB ang min foglossning och sjukskrivning. Bara att ta sig dit fram och tillbaka är utmaning, men ev. ska jag träffa Sanna och Vincent, så lite vila och bebisgos blir det däremellan som tur är.

0 kommentarer: