Idag ringde jag Volvia som är motpartens försäkringsbolag för att höra hur det går ang ersättningsfrågan. Efter mycket om och men fick jag tag i handläggaren och det visade sig att motparten nu har erkänt och Volvia står för både bärgning och reparation.

Först ringde jag till Olofssons, men för det första var dom svåra att få tag i och när jag väl fick tag i dom så hade dom inga tider fören i maj, så jag blev tipsad om Md Bilplåt som ligger 10 min hemifrån mig. Jag ringde dit och det var inga problem alls utan mekanikern jag pratade med skulle vända sig till en bärgare som skulle höra av sig till mig.

Bärgaren det och nu är det bestämt att imorgon så kommer han förbi och hämtar bilen. För min del passar det bra då jag ändå vabbar, vilket jag även gjorde idag då Ante är sjuk igen.

Snart, snart får jag kanske köra min bil igen...

0 kommentarer: