Hallen, vardagsrummet, mitt sovrum, stora pojkarnas rum och minstingens rum har blivit tapetserade. Din Bostad (som numera heter Balder) stod för 4 rum. Det femte rummet, stora äldsta barnens rum tapetserade jag och Victor. Tapetsering är då helt klart inte min grej. Jag håller mig hellre till målandet om jag får säga mitt. Det var ju tur det att det inte var jag som skulle sätta upp tapeterna för då hade dom troligen hamnat i en sopsäck rakt av. Nu är det dock köket kvar samt så måste jag kontakta målaren för han slarvade med hallen. På alla väggar. Där hade nog tom jag kunnat göra det bättre.

Nu väntar jag bara på att köket ska bli tapetserat och hallen omtapetserat sen är jag nöjd och kan börja inreda hemmet som jag vill. Jag har sakta börjat få lite ordning nu.

Ni kanske minns att jag fick ett lass tapeter etc som inte var mitt? Tydligen vill hyresvärden att jag går ner med allt (=många vändor) till kontoret (som dom aldrig har öppet) för förra hyresgästen vill ha dom. Jag vägrar. Dom får helt enkelt hämta det själva.

0 kommentarer: