Jag är riktigt less på att han som backade in i mig vägrar komplettera de uppgifter jag behöver för en fullständig skadeanmälan, så nu har jag ringt till IF och förklarat läget att personen ifråga vägrar ge ut det utan vill att jag ska köra till Hovsjö för att hans släkting ska titta på bilen och laga den. Vilket jag vägrar göra utan vill göra via försäkringsbolagen. Han är ansvarig och ska göra rätt för sig.

Det var en trevlig människa på IF jag fick prata med och gjorde nu en skadeanmälan på de uppgifter jag hade samt så fick jag förklara hur kollisionen gick till m.m. Vilket fall som helst informerade han mig att en handläggare kommer att kontakta mig någon gång efter helgen. Nu hoppas jag att det här går vägen så att jag får min bil, Röda faran, reparerad inom kort, för nu börjar jag bli less. Riktigt förbannat less.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du ringde. Kommer det bli en anmälan till polisen? tycker att det hela är mycket obehagligt. Man gör inte så om man gjort fel - då låter man ju den som man körde på bestämma hur den vill ha det.
Hoppas att de hör av sig snart, så du kan köra din "röda faran" snart... ner till mig kanske. :)

Sandy sa...

Jag vet inte. Jag får se vad min handläggare säger. Såg nu när jag fick bekräftelse via mailen om skadeanmälan att han glömde det väsentligaste dvs att någonstanns på avsgassystemet så har det gått sönder så jag får komplettera med det när handläggaren hör av sig i veckan.

Jag åker gärna ner till dig någon gång. Vill jätte gärna träffa dig vännen.

elin sa...

Vägra inse sitt fel och göra som du säger! I det här läget så är det ju knappast han som bestämmer!

Anonym sa...

Vad bra att du tagit detta ett steg längre, rätt ska absolut vara rätt! Jag håller tummarna för att din bil snart ska vara reparerad!