Jag träffade på hyresvärden idag och passade då på att fråga om den märkliga leveransen från hantverkaren som jag fick för några veckor sedan och tydligen så var det till den förra hyresgästen. Hon bad mig sen att komma ner till hennes kontor om 30 min för att välja tapeter till mina 4 beviljade rum vilket jag gjorde och jag valde självklart ljusa tapter till alla rummen och jag kan lovar er att det kommer att bli fint när det väl blir klart. Jag fullkomligen längtar då de nuvarande tapeterna går mig på nerverna och jag vill börja känna att mitt hem är mitt hem och verkligen kan börja trivas i min och barnens hemmiljö.

Jag passade även på att fråga henne om min parkeringsplats och fick då förklarat att det var de två sista siffrorna i parkeringplatsnumret som jag skulle titta efter, så när jag var klar hos henne gav jag mig på jakt att leta efter min parkering och jag fann den. I en lekplats!? Jag gick självklart ner till henne igen och talade om det och hon skulle återkomma till mig när hon kollat upp vart den verkligen är då både hon och jag ansåg det högst märkligt. Jag hoppas dock att jag inte åker på någon parkeringsavgift förrens den är funnen och jag kan börja använda den, annars kommer jag verkligen överklaga det.

2 kommentarer:

Hellyh sa...

Åhh, vad kul med nya tapeter gumman! Vilken fin parkeringsplats du har. xD

Sandy sa...

Visst är den läcker? Tydligen så är min parkeringsplats funnen nu, men jag vette tusan om jag vill köra bilen dit än då den låter värre än värst och jag vill inte bli utstirrad av alla grannar...